NAGYKANIZSAI KÖZPONTI RÓZSA ÓVODA PIPITÉR TAGÓVODA

Köszöntünk honlapunkon

Egy óvodás napja, azaz a napirend

A gyerekek óvodai életének keretét az ovis NAPIREND adja, mely nagyon fontos a pici gyerekek biztonság érzetének, nyugalmának kialakításában, fenntartásában.

Ebben láthatjuk, hogyan épülnek egymásra az óvodai tevékenységek és hogy ennek legfontosabb eleme a játék, mely mindent áthat, hiszen a gyerekek "lételeme".

A napirendet mindig az adott csoport óvónői készítik el,és mindenkor figyelembe veszik,hogy:

  • milyen korúak járnak a csoportjukba (kis-középső vagy nagycsoportosak, vagy esetleg vegyes életkorúak vagy évismétlő nagycsoportosak-ők már 7-8 évesek is lehetnek!)
  • milyen a gyerekek fejlettsége (mennyire érdeklődőek, fogékonyak)
  • mindig igazodnak az évszakok váltakozásaihoz (télen kevesebb időt töltenek a gyerkőcök a szabadban, míg tavasszal már kinti tevékenységeket, elfoglaltságokat is lehet számukra szervezni, pl.: séták, kirándulások, torna az udvaron stb.)

Lássunk egy példát!(Ez nem egy konkrét napirend, csak általánosságban van, hiszen nagyon összetett, sok mindentől függhet a tartalma)

 

NAPIREND

 

6-7.30-ig

  • Játék az ügyeletes csoportban

 

7.30-10.15-ig

  • Játék
  • Reggeli
  • Mindennapos torna
  • Valamilyen tanulási tevékenység (matematikai nevelés, környezeti nevelés, vizuális tevékenység,testnevelés,ének-zene,mese,vers,dráma játék,kommunikációs játék)

 

10.15 – 10.30-ig

  • Zöldség, gyümölcs, tízórai
  • Előkészület a levegőzéshez (wc-, mosdó használat, öltözködés)

 

11.45-ig

  • Játék, mozgás, levegőzés az udvaron,séta,

 

12.45-ig

  • Testápolási teendők (wc-,mosdó használat),
  • Ebéd, fogmosás

 

14.30-ig

  • Elalvás előtti mese, pihenés, alvás

 

14.50-ig

  • Uzsonna, testápolási teendők (wc-,mosdó használat)

 

16.00-ig

  • Játék

 

17.00-ig

  • Játék az ügyeletes csoportban

 

 

Óvodai tevékenységek, tanulási folyamatok 

Az oviban a gyerekek nem csak játszanak ám!                                           

Komoly munka folyik az óvoda falai közt.
Egész évre előre nevelési tervet készítenek, és mindig megtervezik az adott hónapra, hétre a tevékenységeket, foglalkozásokat. Ezek egymásra épülnek a hetek során, és az ismeretanyag folyamatosan bővül a gyerekek életkorának, értelmi szintjének, érdeklődésének megfelelően.

Lássuk csak, mik is azok az óvodai tevékenységek?

  • mese,vers, bábozás, dramatizálás

Ezek természetesen  kiscsoportban még rövid kis mesék, amik általában állatokról szólnak, Középső és nagycsoportban már hosszabbak, a nagyoknak bonyolultabb meseszövegű népmeséket  ill. klasszikus írók meséit és folytatásos meséket is lehet mesélni. Rendelkezésükre állnak bábok, fejdíszek, melyekkel akár maguk is újra elmesélhetik (dramatizálhatják) a halottakat.

A versikék kiscsoportban szintén rövidek, jól ritmizálhatóak, mozgással lehet kísérni, inkább mondókák (kiolvasók,lovagoltatók,vidám rigmusok)Egy-egy mesét,versikét az óvónénik elbáboznak, ezzel felkeltik a gyerkőcök figyelmét és ösztönzik,motiválják pici szemünk fényét,hogy maga is részt vegyen a játékban, és szinte észre sem veszi és már meg is tanulta a mondókát.

A korosztály előre haladtával a mondókák, versek, mesék hossza, bonyolultsága fokozatosan bővül!

  • ének-zene

A kicsik egyszerű dalocskákat énekelgetnek. (pl.: süs fel nap, csiga-biga gyere ki) -és rövid mondókákat mondogatnak (pl.:cini-cini muzsika, ecc,pecc ki mehetsz) melyeket mozgással kísérnek.  Az óvónénik ölbe veszik őket, így énekelgetnek, mondókáznak együtt a pici gyerekekkel (pl. csip-csip csóka, kerekecske gombocska, gyí te paci,gyí te ló stb.).

A középső és nagycsoportosok mondókái közt szerepelnek csúfolódók, halandzsa szövegű, humoros, ritmusos kiszámolók, kiolvasók is .

A  dalokhoz egyre bonyolultabb játékok, körjátékok, kergetők, szerepcserés körjátékok , párválasztók, kapus játékok, lakodalmas játékok kapcsolódnak.

Jelen van az ovisok ének-zene tevékenységei közt a zenehellgatás. Nem kell itt nagyon komoly dolgokra gondolni, egyszerűen csak az óvónéni hangszeres játékáról vagy CD-ről hallgatott zenéről van szó.

Megismerkednek a halk- hangos, gyors- lassú fogalmával,  különböző hangszerekkel, egyszerű ritmusokat vissza tudnak tapsolni, dallamokat vissza tudnak énekelni, ritmushangszerek ( dob,cintányér)tudnak használni- persze ez nem rögtön kiscsoportos koruktól lesz így-ezt ne is várd, hanem folyamatosan, a három év alatt.

A legfontosabb, hogy az ovisok szívesen énekeljenek!

  • vizuális tevékenységek (ábrázolás, kézimunka, barkácsolás)

Megismerkednek a különböző vizuális technikákkal és ezt gyakorolgatják, később újabb, érdekes és bonyolultabb technikákat is elsajátíthatnak.

  • festés az ujjukkal, vastag és később vékonyabb ecsettel,
  • nyomat hagyás különböző tárgyakkal (pl.: dugó, növények, csavar stb.)
  • gyurmázás, formázás, (só-liszt gyurma, agyag)
  • rajzolás színes ceruzával, zsírkrétával, krétával
  • papírtépés, vágás. Olló használatának gyakorlása,
  • ragasztás,
  • varrás,
  •  hajtogatás stb.

     

    • Testnevelés, mindennapi torna (mozgás, mozgásos játékok)

                       Tartalma:

  • Sok játékos, utánzó mozgás, (pl.: állatok mozgása)
  • járás és futás gyakorlatokkal (pl.: különböző irányba, akadályokon át stb.),
  • ugrások (pl.: szökdelések egy lábon és két lábon, fellépések, leugrások),
  • labda és dobásgyakorlatok (pl.: célba dobás, labda leütés és elkapás),
  • csúszások, mászások, kúszások,gurulások,bukfenc,-
  • szabály és verseny játékok
  • futó, fogó játékok
  • sokféle eszközt használnak torna közben így érdekesebbé, szórakoztatóbbá, játékosabbá,változatosabbá válik a mozgás(pl.:babzsák,karika,labda,szalag,kendő stb.)

 

  • Környezeti nevelés

Az óvónénik célja, hogy megismertessék a gyereket a közvetlen és tágabb környezetükkel, és pozitív viszonyba kerüljenek, ezáltal a természeti-, emberi- és tárgyi világgal.

Megismertetik az ovisokat pl.:

  • az óvoda épületét, dolgozóit
  • az ovi környékét
  • mi az a család, kik a család tagjai, mi a család szerepe
  • az évszakokat, napszakokat
  • a színeket
  • a közlekedési eszközöket, szabályokat, a közlekedés színtereit
  • az időjárás változásait, hatását
  • gyümölcsöket, zöldségeket
  • állatokat, növényeket
  • testüket, érzékszerveik működését
  • a tengerek élővilágát stb.

 

  • Matematika

Oviban a matematikai tevékenységek megkedveltetése a cél. Játék közben olyan helyzeteket teremtenek az óvónénik a gyerekek számára, melyek elősegítik a matematikai tapasztalatok és ismeretek elsajátítását. Ilyen lehet pl.:

  • építő játék közben: -"Válogassuk szét a kockákat színük szerint!...Hány piros színű kockát találtatok? Számoljuk meg!-"
  • babakonyhában: -"Hány db. tányért kell az asztalra tennünk, ha vendégségbe jön hozzánk mama és az unokatesó
  • -"Mérjük le ezzel a szalaggal, hogy milyen hosszú a  kislányok haja!...Hasonlítsuk össze, kié a legrövidebb , a leghosszabb, kiknek van ugyanolyan hosszú haja!"

 

  • Drámajátékok, anyanyelvi játékok, kommunikációs játékok

Ezeknek a játékoknak az a feladata, hogy a gyerekek életkorának megfelelően :

  • fejlessze a szókincsüket, az összefüggő beszéd elsajátítását.
  • elősegítse szabad önkifejezésüket, közlési vágyukat.

Anyanyelvi, kommunikációs játékok is vannak az oviban.

 A drámajátékok a beszédkészség fejlesztésen túl kapcsolatépítő, együttműködési képességeket, memóriát, fantáziát és sok minden más mellett a figyelmet is fejleszti.

 

 

FONTOS! Gyermek csak akkor kezdheti meg az óvodát, ha

orvosi igazolással  jön, ami 3 napnál nem régebbi és tartalmazza, hogy a gyerkőc egészséges és közösségbe mehet (ha bölcsiből jön, akkor erre nincs szükség)

Szükség lesz

  • ovis zsák:ebbe kerül bele minden holmi (kivéve a cipő)
  • tornazsák ( tornacipő, tornaruha)
  • benti ruha (rövid nadrág, kis szoknya, póló-mindaz amiben bent fog játszani)
  • váltó ruha (ha valami baleste történne - alsónemü, trikó,zokni,harisnya,póló,nadrág stb.)
  • kinti ruha: amiben az udvaron játszhat és nem sajnálod,ha koszos lesz vagy elszakad(kabát,esetleg cipő is, játszó nadrág stb.)
  • váltó cipő (ebben játszik majd a szobában)nagyon fontos, hogy kényelmes legyen és jól tartsa a kismanó lábát-hiszen szinte egész nap ebben lesz!
  • fésű
  • fogmosó pohár, fogkefe, fogkrém

Mindenbe legyen benne gyermek jele! Ez azért fontos, hogy megismerje a holmiját,vagy ha elkeveredik, akkor tudják, hogy kié.

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 12
Heti: 40
Havi: 204
Össz.: 126 448

Látogatottság növelés
Oldal: Napirend -tevéknységek
NAGYKANIZSAI KÖZPONTI RÓZSA ÓVODA PIPITÉR TAGÓVODA - © 2008 - 2024 - pipiterovoda-nagykanizsa.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »